D'n Boom

Een typisch voorbeeld is de Cafetaria van Henk Boom, Cafetaria eethuis d'n Boom in Berkel-Enschot, een drukbezochte cafetaria gelegen in het hart van een levendige omgeving. Voorheen was Cafetaria eethuis d'n Boom afhankelijk van telefonische bestellingen, wat resulteerde in langere wachttijden en frustraties bij zowel klanten als het personeel. Wij vroegen Henk naar de uitdagingen zonder Bistroo en de oplossingen die Bistroo biedt.

Uitdagingen

  • Tijdens piekuren werd Cafetaria eethuis d'n Boom overspoeld met bestellingen, waardoor het personeel overbelast raakte en klanten langer moesten wachten.
  • Klanten stonden vaak in de wacht bij het telefoneren, wat leidde tot een verminderde klantervaring en mogelijk omzetverlies.
  • Klanten beslisten vaak pas aan de telefoon wat ze wilden bestellen, waardoor de verwerkingstijd van bestellingen toenam.
  • Door ruis op de telefoonlijn en taalbarrières konden bestellingen verkeerd worden begrepen en verwerkt, wat resulteerde in ontevreden klanten en verspilling van tijd en middelen.

Oplossingen

  • Met Bistroo ervaart Cafetaria eethuis d'n Boom een flinke tijdsbesparing, waardoor het personeel efficiënter kan werken en de wachttijden voor klanten worden verkort.
  • Door het gebruik van Bistroo wordt meer rust gecreëerd, wat resulteert in verbeterde efficiëntie en een verlaging van de werkdruk, vooral tijdens drukke periodes.
  • Dankzij Bistroo heeft Cafetaria eethuis d'n Boom meer regie over hun drukke momenten. Voorheen werden telefonische bestellingen soms niet aangenomen, wat mogelijk omzetverlies veroorzaakte. Nu komen veel bestellingen online binnen, wat zorgt voor meer rust om te werken, vooral tijdens piekuren. Op drukke zondagen staan we soms wel met 8 mensen in de zaak, en zelfs dan konden we de telefoon niet altijd bijhouden. Nu kunnen we ons beter focussen op de bestellingen die via Bistroo binnenkomen.
  • Alle bestellingen via Bistroo worden vooraf betaald, wat het risico op niet opgehaalde bestellingen verminderd en zorgt voor een soepelere afhandeling aan de balie.

Conclusie

Al met al heeft Henk Boom van Cafetaria eethuis d'n Boom erg positieve ervaringen met de implementatie van Bistroo, waarbij de uitleg over het systeem helder en begrijpelijk was. Het gebruik van de handheld printer werd als efficiënt ervaren en draagt bij aan een soepele werking. Wat nog meer indruk maakt, is de directe ondersteuning van Bistroo bij eventuele technische problemen. Dankzij het systeem worden ze direct op de hoogte gesteld van storingen, zelfs als ze dit zelf nog niet hadden opgemerkt. Bij uitval van de printer wordt er prompt contact opgenomen en worden bestellingen indien nodig mondeling doorgegeven, wat de operationele continuïteit van Cafetaria eethuis d'n Boom verzekert.


Bistroo's online besteloplossing bood Cafetaria eethuis d'n Boom niet alleen een effectieve manier om deze uitdagingen aan te pakken, maar ook om hun bedrijfsvoering te transformeren. Bovendien biedt Bistroo altijd een proefperiode van 60 dagen, waarin klanten kosteloos van de dienst gebruik kunnen maken. Mocht een klant na deze periode niet tevreden zijn, dan haalt Bistroo alles kosteloos weer op. Echter, in de praktijk merkt Bistroo dat slechts zelden klanten van deze mogelijkheid gebruikmaken. In vrijwel alle gevallen is er een wederzijdse intentie om door te gaan met het gebruik van Bistroo's online besteloplossing, wat getuigt van de waarde en effectiviteit van de oplossing voor cafetaria's zoals Cafetaria eethuis d'n Boom.

Wat ondernemers zeggen over Bistroo

Veelgestelde vragen

Kan ik Bistroo gratis proberen?

Ja! Bistroo is altijd de eerste 30 dagen gratis te proberen bij afname van de volgende modules: BistrooPage/BistrooWebshop/BistrooQR. In deze periode betaal je uitsluitend IDEAL kosten voor het verwerken van de betalingen aan de bank.

Zijn er onboardingskosten?

Nee, je betaalt geen kosten om met Bistroo te starten. Uitsluitend bij onze QR module rekenen wij de kostprijs van de stickers door aan de restauranthouder.

Hoe krijgen wij de bestellingen binnen in het restaurant?

Er zijn verschillende mogelijkheden om bestellingen binnen te krijgen. Standaard zijn er de opties om de bestellingen te ontvangen in de mailbox, een notificatie via ons dashboard en een SMS-functie. Uiteraard leveren wij ook hardware, wij leveren bonnenprinters of handhelds, ook kunnen wij in veel gevallen koppelen met bestaande printers in uw restaurant.

Hoe handel ik het proces administratief af?

Bij iedere uitbetaling krijg je een BTW factuur waarop alle betalingen van die periode staan. Hierop staan alle kosten, die overigens al automatisch verrekend zijn in de uitbetaling. Inboeken en klaar!

Hoe gaan jullie om met verzoeken van zakelijke klanten?

Omdat wij zelf de hele oplossing gebouwd hebben en dit zo dynamisch mogelijk hebben gedaan, hebben wij zeer veel flexibiliteit met het ontwikkelen van nieuwe features. Ons systeem is gebouwd om horecaondernemers te ondersteunen, vandaar dat feedback uit de praktijk voor ons het meest waardevol is. Het is in de afgelopen maanden, na de lancering, geregeld voorgekomen dat wij praktische feedback van gebruikers omgezet hebben in aanvullende en nieuwe functionaliteiten. Vaak op zeer korte termijn!

Doen jullie ook aan bezorging?

Nee, Bistroo heeft op dit moment geen riders in dienst.

Wat is de commissie van de Marketplace?

Wij rekenen momenteel 7% commissie, excl btw.

Hoe lang duurt het onboarden?

Wanneer wij het menu van de restauranthouder hebben, kunnen wij binnen 24 uur onboarden.

Hoe zit het met de betalingen?

Alle betalingen via Bistroo komen direct in jouw Stripe of Mollie account binnen. De kosten zijn al automatisch verrekend met deze betalingen. Jij kiest vervolgens of jij dagelijks, wekelijks of maandelijks uitbetaald wil worden op jouw zakelijke bankrekening.

Welke betaalmethodes worden ondersteund?

Bistroo werkt samen met Stripe en Mollie, deze partijen ondersteunen vrijwel elke betaalmethode die er mogelijk is, denk aan IDEAL, Apple Pay, Creditcard etc. Jij hebt zelf regie in jouw eigen Stripe/Mollie dashboard om bepaalde betaalmethodes wel of niet aan/uit te zetten.

Wat maakt jullie oplossing anders?

Onze oplossing stelt de verkoper weer echt in staat om proceseigenaar te zijn en zich ondernemer te voelen. Wij leveren alle support en tools om jouw online ondernemingsvrijheid terug te krijgen. Het back-office dashboard biedt alle functionaliteiten om jouw proces weer eigen te maken. Het realtime beheren van je menu, kortingen, promoties, prijzen, (terug)betalingen en klanten in een gebruiksvriendelijke en makkelijke interface. Daarnaast hebben wij een unieke prijsstelling, jij bepaalt welk kostenplaatje het beste bij jouw past. Bistroo is ook nog eens 60 dagen gratis te proberen en maandelijks opzegbaar. Geen stiekeme contracten, duidelijke en transparante praat!